Reklama w internecie za darmo, czyli gdzie mogę promować swoją firmę bez żadnych kosztów?

Doskonale wiesz, że bez reklamy Twoja firma nie istnieje w internecie. Jednak początkujący przedsiębiorcy nie zawsze posiadają wystarczający budżet, aby się skutecznie reklamować. Są takie miejsca, w których możesz promować swoje produkty lub usługi za darmo. Gdzie dokładnie? Przeczytaj artykuł i zacznij działać!

Ok, nie ma czegoś takiego jak darmowa reklama w internecie. Rozczarowałam? Więc już wyjaśniam o co mi chodzi. Oczywiście istnieją takie miejsca w internecie, gdzie możesz reklamować swoją firmę bez ponoszenia kosztów finansowych. Potrzebny jest jednak inny zasób, który musisz poświęcić. To Twój CZAS.

Lista 10 miejsc w internecie, w których mogę reklamować swoją firmę za darmo.

1. Facebook: obecnie najbardziej popularny portal społecznościowy w Polsce. Na Facebooku możesz reklamować się w kilku miejscach. Najlepsze i długofalowe rezultaty przynosi systematyczne i profesjonalne prowadzenie fanpage’a, które pozwala zbudować aktywną społeczność wokół biznesu.

Kolejnym miejscem jest promocja w grupach tematycznych i/lub lokalnych, gdzie na co dzień przebywają Twoi potencjalni Klienci. Osoby, które szukają rozwiązania problemów, jakie oferuje właśnie Twoja firma.

Pamiętaj, darmowa reklama w social mediach nie może być nachalna. Nie zrób ze swojego firmowego profilu tablicy ogłoszeń, nie spamuj na facebookowych grupach. Poświęć czas, aby zbudować pozycję eksperta w swojej dziedzinie i przede wszystkim pomagaj rozwiązywać problemy swoich potencjalnych Klientów.

Ok, masz fanpage, udzielasz się w grupach, co jeszcze? Gdzie jeszcze może pojawić się oferta Twojej marki? WYDARZENIA. Spróbuj stworzyć chwytliwe wydarzenie, nawiązujące do Twojej branży. W tym przypadku dobrze sprawdzają się wirtualne spotkania nawiązujące do postanowień noworocznych. Na przykład: W 2020 r. moja firma będzie rządzić internetem.

2. Instagram: portal społecznościowy, w którym poza ładnymi i ciekawymi zdjęciami, znajdziesz naprawdę dobry content marketing. I na niego liczą Twoi Klienci. Pamiętaj, że Twoja darmowa reklama będzie skuteczna tylko wtedy, kiedy będziesz miał odpowiednią strategię marketingową. To znaczy, zanim założysz konto na Instagramie, zastanów się, jakie treści chcesz promować w tym portalu? Jakich hashtagów będziesz używać? Czy zdjęcia będą tworzyły spójną całość (na przykład tak jak u mnie, zobacz tutaj), czy też wprowadzisz artystyczny chaos?

Prowadzenie firmowego profilu na Facebooku i Instagramie… co jeszcze mogę zrobić, żeby wypromować swoją markę w internecie?

3. Twitter: kolejny portal społecznościowy, w którym możesz promować swoje produkty lub usługi zupełnie za darmo. Początkowo na witrynie można było dodawać jedynie krótkie teksty, natomiast obecnie możliwe jest umieszczanie również zdjęć i filmów. To otwiera zupełnie nowe horyzonty Twojej firmie, prawda?

4. Youtube: no tutaj to już mamy tylko filmy. Tylko, a może i aż! W każdej branży można się za darmo reklamować za pomocą filmów. Czy będzie to instruktaż, poradnik, czy pokazanie zastosowania produktu, który oferujesz – zależy tylko od Ciebie. Zaciekaw swoich potencjalnych Klientów nietypowymi filmami, a możesz być pewien, że szybko zyskasz sporą grupę zaangażowanych subskrybentów.

5. LinkedIn: portal zrzeszających specjalistów. A przecież jesteś specjalistą w swojej branży. Spróbuj swoich sił wśród profesjonalistów i pokaż swoją firmę od najlepszej strony.

Gdzie, poza portalami społecznymi, mogę reklamować swój biznes za darmo?

6. Blog: oczywiście firmowy blog. Możesz go prowadzić na swojej stronie internetowej lub innej platformie. Stawiaj na treści pełne wartości, z których Twoi potencjalni Klienci naprawdę będą mogli skorzystać. Nie zamieniaj bloga w tablicę ogłoszeń… Brakuje Ci pomysłów na tematy, które możesz poruszać na firmowym blogu? Zerknij do mojego artykułu:

7. Newsletter: tylko nie bądź spamerem! W content marketingu najważniejsze są (że tak się powtórzę) WARTOŚCI, jakie dajesz odbiorcom swoich treści.

Przygotuj swoich odbiorców, o czym będziesz informował poprzez cykliczne e-maile. Jeżeli od samego początku dasz coś od siebie zupełnie za darmo, szybko zbierzesz grupę osób, które będą chciały Cię czytać. Bądź systematyczny i w treściach przemycaj informacje o aktualnych promocjach, czy też nowościach, jakie oferujesz w swojej firmie.

8. Twoja strona internetowa: oczywiście doskonale wiesz, że musi zawierać ofertę Twojej firmy. Postaraj się również, aby była przyjazna dla użytkowników. Może uda Ci się również pokazać prawdziwego ducha swojej firmy? Strona to przecież wirtualna siedziba Twojej firmy w internecie, ugość w niej swoich Klientów.

9. Artykuły gościnne: wpis na blogu innej marki to doskonałe miejsce, w którym możesz pokazać swój profesjonalizm. Porozglądaj się (również w internecie), może w Twojej branży są marki, z którymi możesz współpracować? Chodzi o to, abyście ze sobą nie konkurowali, ale jednak mieli zbliżoną grupę odbiorców.

10. Google Maps, czyli Google Moja Firma: najlepiej sprawdza się dla biznesu lokalnego. Co daje założenie darmowej wizytówki Google Moja Firma? Widoczność w Mapach Google. A to przecież w tej aplikacji sprawdzasz, gdzie znajdują się firmy w najbliższej odległości. Twoi Klienci też tak robią.

Czy wiesz, że możesz pozycjonować swoją firmę w Mapach Google? Aktywnie prowadź swoją firmową wizytówkę, aby zobaczyć efekty i wybić się przed konkurencję – zupełnie za darmo.

Przedstawiłam kilka miejsc, gdzie możesz reklamować swoją firmę w internecie bez ponoszenia żadnych kosztów finansowych.

Ciekawa jestem, gdzie już promujesz swoją firmę w internecie? Moją markę znajdziesz na Facebooku oraz Instagramie (będzie mi bardzo miło, jak zaczniesz obserwować moją markę w social mediach). Na blogu już jesteś 🙂

Posiadanie i systematyczne prowadzenie firmowego fanpage'a to PRZYWILEJ, a nie OBOWIĄZEK.Na jakiej podstawie tak…

Opublikowany przez Marketing jungle Wtorek, 28 stycznia 2020