Skąd brać pomysły na prowadzenie firmowego bloga?

Prowadzenie firmowego bloga wiąże się z systematycznym dodawaniem artykułów na stronę internetową. Oznacza to ciągłe wymyślanie nowych tematów. Skąd czerpać inspirację?

Pisanie lub opowiadanie o swojej branży dla niektórych wydaje się błahostką, a dla innych… murem nie do przeskoczenia. Zwłaszcza jeżeli wypadałoby, aby robić to minimum raz w miesiącu. I w dodatku za każdym razem na inny temat. Skąd więc brać inspirację na tematy kolejnych artykułów?

Najczęściej zadawane pytania – odpowiedz na firmowym blogu na najczęstsze wątpliwości swoich Klientów.

Być może na swojej stronie internetowej posiadasz już zakładkę FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania. To żadna przeszkoda. Na blogu możesz rozwijać swoje odpowiedzi, a nawet przedstawiać konkretne przykłady rozwiązania danego problemu.

Dopiero zaczynasz i żaden z Klientów nie zadał jeszcze pytania ani nie spotkałeś się z wątpliwościami? Przed Tobą stoi nieco trudniejsze zadanie. Spróbuj zbadać, o co pytają Klienci Twojej konkurencji. Najprostszym i darmowym rozwiązaniem jest prześledzenie tematycznych grup na Facebooku.

Jednym z pierwszych kroków, jakie podejmuję, rozpoczynając współpracę z nowym Klientem, jest zebranie zestawienia najczęściej pojawiających się pytań lub wątpliwości. Tym sposobem uzyskuję listę tematów, jakie podejmuję w kolejnych miesiącach na blogu mojego Klienta.

Czy wiesz, że wiele osób wpisuje w wyszukiwarce Google treść w formie zapytania? Prowadząc „FAQ” na firmowym blogu, możesz go w prosty sposób wypozycjonować na popularne frazy w swojej branży. Dodatkowo dasz się poznać od najlepszej strony – jako fachowiec i specjalista.

Blog firmowy w formie poradnika branżowego – czyli „Jak to jest zrobione?”.

Kolejnym pomysłem na prowadzenie firmowego bloga jest dodawanie treści w formie poradnika. Nie musisz zdradzać w nim wiedzy tajemnej, którą posiadłeś nie tylko dzięki nauce, ale i doświadczeniu. Jednak spróbuj zaciekawić Klientów fachowymi poradami ze swojej branży.

Nie bój się, że Klient na podstawie porad z Twojego bloga sam się nauczy, jak wykonywać daną usługę lub produkt i przestanie korzystać z Twojej oferty. Ludzie dzielą się na grupy „sam to zrobię” oraz „zapłacę za zrobienie specjaliście”. Osoby z pierwszej grupy prawdopodobnie nigdy nie były Twoimi potencjalnymi Klientami. Po prostu wiele rzeczy wolą wykonywać osobiście. A może jednak przekonasz ich, że Twoje usługi lub produkty są na tyle specjalistyczne lub indywidualne, że Twoja firma wykona je zawsze lepiej?

TOP 5 najlepszych pomysłów na prowadzenie firmowego bloga.

Tak, tak, to nie jest mój błąd w śródtytule 😉 Choć właściwie ten artykuł przedstawia moje subiektywne TOP 5 pomysłów. Zestawienie NAJ to kolejna inspiracja dla Ciebie!

Doskonałym pomysłem na chwytliwy tytuł blogowych artykułów są listy TOP najlepszych lub najgorszych … i tutaj dodaj coś ze swojej branży. Klienci uwielbiają takie zestawienia, ponieważ wiedzą, że trafili na wpis z samymi konkretami. Dodatkowo pod taką listą można rozwinąć ciekawą dyskusję z odbiorcami, pytając o ich osobiste preferencje.

Porównanie produktów lub usług kolejnym pomysłem na wpis blogowy.

Ta koncepcja sprawdza się doskonale wśród Klientów, którzy nie mogą się zdecydować na konkretny produkt, czy też usługę. Może się to wiązać z tym, że nie są one zbyt szczegółowo opisane na stronie ofertowej. Choć nie zawsze tak jest. Lubimy mieć w jednym miejscu spisane i porównane najważniejsze dla nas funkcje lub atrybuty.

Porównanie kilku produktów najlepiej sprawdza się w formie tabeli. Jest to najprostsze i najbardziej czytelne rozwiązanie.

W mojej branży doskonałym przykładem może być zestawienie: Facebook kontra Instagram. Na którym z tych portali rozwijać społeczność wokół swojej firmy? Który będzie bardziej opłacalny (pod kątem finansowym, ale i wizerunkowym)? O widzisz, mam już pomysł na kolejny artykuł na moim firmowym blogu! 🙂

Skąd jeszcze można czerpać pomysły na tematy firmowego bloga? Inspiruj się konkurencją!

Inspiruj, ale nie kopiuj. Zerknij, jakie zagadnienia porusza Twoja konkurencja na swoim blogu lub w social mediach. A może zauważysz, że nie wspomnieli o, Twoim zdaniem, bardzo ważnym temacie w Waszej branży?

Już wiesz skąd brać pomysły na prowadzenie firmowego bloga swojej firmy!

W moim artykule przedstawiłam pięć inspiracji, dzięki którym wykreujesz sporo tematów, rozwijających firmowy blog. Na pewno będą to zagadnienia ciekawe dla Twoich Klientów. W dodatku odpowiednio dobrane tematy pozwolą pozycjonować Twojego firmowego bloga w wyszukiwarce Google.